Google se podřizuje požadavkům Evropské komise: co se už brzy změní pro uživatele, ale i firmy

Aby se internetový gigant přizpůsobil požadavkům Evropské komise tak, jak je stanovila v rámci nařízení o digitálních trzích (DMA), musí ve svých službách provést některé změny. Co se už od března změní pro uživatele v regionu Evropské unie?

Tak jako i mnoho jiných technologických gigantů i Google čekají změny, které přináší evropské nařízení “Digital Market Act”. Aby těmto novým předpisům internetová firma vyhověla, v nadcházejících týdnech musí zavést některé úpravy ve svých službách. Přípravy popisuje v příspěvku na blogu.

Nová evropská pravidla budou platit od března: co se změní ve společnosti Google

Výběr výchozího prohlížeče a služby vyhledávání
Podobné obrazovky s možností výběru uvidí každý uživatel, který si bude v březnu nastavovat své prostředí Androidu

Google oznámil, že uživatelů v regionu Evropské unie se budou týkat různé změny v poskytovaných produktech. Týkají se především čtyřech oblastí:

  • Dodatečné bannery pro vyjádření souhlasu: uživatelé budou mít možnost nastavit si v prostředí dodatečných bannerů souhlas s personalizací reklamy. Také budou dotázáni, zda nadále souhlasí se sledováním a zpracováním údajů. V případě, kdy svůj souhlas neudělí, mohou být některé funkce dostupné pouze v omezeném rozsahu.
  • Změna v zobrazování výsledků vyhledávání: Google chce propojit další srovnávací portály třetích stran, například při vyhledávání hotelů. Za tímto účelem mají být ve výsledcích vyhledávání potlačeny vlastní funkce Googlu, jako jsou například výstupy ze služby Google Flights.
  • Od března se při nastavování zařízení s Androidem poprvé objeví nové výběrové obrazovky, které uživatelům umožní vybrat preferovanou službu vyhledávání a výchozí prohlížeč.
  • Vývojáři budou mít v souladu s předpisy Evropské komise k dispozici nové programovací rozhraní.

Google musí jednat hned

Obrazovka přihlášení do Google účtu na smartphonu
Zástupci Evropské komise zařadili Google do skupiny takzvaných “Gatekeepers”. Mimo jiné to znamená, že by firma měla své platformy více otevřít jiným poskytovatelům

V září 2023 Evropská komise zařadila mateřskou společnost Googlu, Alphabet, do kategorie “Gatekeepers”. Internetová společnost v tom není sama. Stejný osud postihl i Amazon, Apple a Microsoft.

Koncern se tak bude muset od 6. března řídit přísnějšími pravidly podle nařízení o digitálních trzích DMA a neměl by už zvýhodňovat své produkty oproti konkurenci. Nařízením chce Evropská komise zajistit spravedlivé podmínky hospodářské soutěže a větší transparentnost na digitálním trhu.

Podle vlastních vyjádření Google mnoho cílů DMA podporuje. Společnost se ale obává, že přijatá nařízení by mohla omezit některé možnosti a služby, které doposud měli uživatelé a firmy v Evropské unii k dispozici.

Zdroj: https://www.chip.cz/

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *