Několik bank používá pro své telefonní bankovnictví systém zvaný voice ID nebo frázi „můj hlas je moje heslo“. Ta umožňuje bankám automaticky potvrdit totožnost majitele účtu, aniž by si musel pamatovat bezpečnostní číslo.
Vahlová tedy v rámci experimentu vyzbrojená nahrávkou svého hlasu zavolala do banky Santander a zkusila se přihlásit právě pomocí fráze „můj hlas je moje heslo“. Po krátkém ověření banka potvrdila přihlášení, novinářka byla schopna dostat se i prostřednictvím svého klonu hlasu ke svým údajům.
Stejný trik využila i u druhé banky Halifax, výsledkem bylo další úspěšné nabourání se do systému klonem umělé inteligence.
„Musím podotknout, že jsem obě přihlášení udělala v kanceláři, a to pomocí reproduktorů studia BBC. Později jsem to zkusila doma prostřednictvím reproduktoru iPadu a také to fungovalo. To naznačuje, že není potřeba špičkový zvuk,“ dodává Vahlová.